Dziadek Stefan zabierał kiedys znaczki pocztowe.Dzisiaj znaczki zbiera jego wnuk Jacek. Gdyby dziadek oddał Jackowi 150 zaczków to obaj mieliby ich tyle samo. Gdyby zas oddał Jackowi trzy czwarte swojej kolekcij to zostałoby mu tyle znaczków ile Jacek ma teraz. Ile znaczków ma teraz dziadek Stefa, a ile Jacek?

*Zadanie z układu równań

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T15:49:14+01:00
X - znaczki jacka
y - znaczki dziadka

y - 3/4y = x
y - 150 = x+150

y - 150 = 1/4y + 150
1/4y = x

y - 1/4y = 300
1/4y = x

3/4y = 300
1/4y = x

y = 400
1/4y = x

x = 100

wnuk ma 100 a dziadek 400
2010-01-04T15:53:23+01:00
X- znaczki dziadka
y-znaczki wnuka

x-150=y+150
1/4x = y

x=300+y
1/4* (300+y)=y

x=300+y
75+1/4y=y /*4

x=300+y
300+y=4y

x=300+y
3y=300 / :3

x=300+y
y=100

x=400
y=100

Spr. 100+150=400-150
250=250

3/4 * 400=100

Odp. Dziadek ma 400 znaczkow, a wnuk ma 100 znaczkow.