Odpowiedzi

2010-01-04T16:08:43+01:00
Mało gruntów rolnych , ciężko dostepny teren , cięzkie warunki pogodowe ( częste opady np. śnieg ) , duża wysokość nad poziomem morza , duże zróżnicowanie terenu , krótki okres wegetacji roslin
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:18:02+01:00
Na obszarach górzystych dużym problemem jest nachylenie stoków, które zmniejsza ich przydatność rolniczą. Na takich obszarach rolnikom dużo trudniej jest stosowanie zabiegów agrotechnicznych, oraz trudniejsza jest mechanizacja upraw.
Dużym problemem dla rolników pracujących w górach jest także erozja gleb, która zachodzi na skutek spłukiwania pokrywy glebowej przez spływającą po stokach wodę opadową, co w konsekwencji powoduje zniszczenie urodzajnych terenów uprawnych. Ponadto w górach okres wegetacyjny trwa stosunkowo krótko (ok. 180 dni).