Staruszek Czas wyszedl na pole.Zjego rekawa zaczely wylatywac ptaki.Najpierw wyfrunely trzy.Kazdy ptak mial swoje imie.Kiedy wylecialy trzy pierwsze ptaki,zaczal padac snieg.Zasypal pola,wsie i miasta.Kiedy z rekawa staruszka wyleciala druga trojka ptakow,snieg stopnial ,wyszli wiesniacy orac ziemie i zakwitly jablonie.Kiedy i te ptaki zniknely,z rekawawa wylecialy trzy nowe.wtedy dojrzewaly jablka i klosy zyta.Wreszcie staruszek wypuscil z rekawa trzy ostatnie ptaki.Zaczal padac drobny deszcz.Liscie znow opadly.Ptaki staruszka sa zupelnie inne niz ptaki,ktore znacie.Kazdy ma po cztery skrzydla,w kazdym skrzydle jest siedem pior.Piora maja rozne imiona.Kazde pioro jest w polowie biale,a w polowie czarne.
Odgadnij i napisz imiona ptakow z tego opowiadania:
pierwsza trojka:
druga trojka:
trzecia trojka:
czwarta trojka:
Napisz jakie imiona mialy piora tych ptakow.
uzupelnij wypowiedzenia.
Immiona ptakow przedstawionych w basni to nazwy:
Imiona pior ptakow to nazwy:
Dlaczego ptaki maja po cztery skrzydla?:
Co oznaczaja kolory pior?:
oblicz
Ile ptakow wypuscil z rekawa staruszek Czas?:

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:08:41+01:00
Pierwsza 3 (zima) - styczeń, luty, marzec
druga 3 (wiosna) - kwiecień, maj, czerwiec
trzecia 3 (lato) - lipiec, sierpień, wrzesień
czwarta 3 (jesień) - październik, listopad, grudzień

imiona ptaków: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela

-----------

Immiona ptakow przedstawionych w basni to nazwy: MIESIĘCY
Imiona pior ptakow to nazwy: DNIA TYGODNIA
Dlaczego ptaki maja po cztery skrzydla?: PONIEWAŻ W MIESIĄCU SĄ 4 TYGODNIE
Co oznaczaja kolory pior?: OZNACZAJĄ PORY DNIA: DZIEŃ I NOC

STARUSZEK CZAS WYPUŚCIŁ 12 PTAKÓW, CZYLI TYLE ILE JEST MIESIĘCY W ROKU
2 5 2
2010-01-04T17:17:55+01:00
Wypuścił 12 ptaków.

pierwsza trójka to styczeń luty marzec
druga trójka to kwiecień maj czerwiec
trzecia trójka to lipiec sierpień wrzesień
czwarta trójka to październik listopad grudzień


imiona ptaków to nazwy miesięcy a ich piór to nazwy dni tygodnia
w miesiącu są cztery tygodnie więc cztery pióra ma każdy ptak, a
ich kolory zależą od doby czyli dzień czy noc.
1 3 1