Proszę o pomoc i dziękuje a i ( numerujcie zadania) : DAJE NAJLEPSZĄ!!!

1.Oblicz ile protonów, elektronów i neutronów znajduje sie w następujących atomach: ¹⁴₇N; ⁷⁹₃₅Br; ²⁰⁷₈₂Pb

2.Narysuj w zeszycie model atomu o liczbie atomowej Z=9 i liczbie masowej A=19 Elektrony walencyjne zaznacz innym kolorem niż pozostałe (prosze wysłać w załączniku)

3.Podaj liczbę atomową i liczbę masową pierwiastka, którego atomy mają po 5 elektronów, 5 protonów i 6 neutronów



PROSZE POMÓŻCIE

2

Odpowiedzi

2010-01-04T16:16:57+01:00
Zad.3
Na - sód
l.atomowa=11
l.masowa=23

zad.1
N
l.p=6
l.e=6
l.n=12-6=6


Br
l.p=35
l.e=35
l.n=80-35=45


Pb
l.p=82
l.e=82
l.n=207-82=125
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:55:23+01:00
1. N - azot
elektrony-7
protony-7
neutrony - 14 - 7=7

Br-brom
elektrony -35
protony-35
neutrony- 80 - 35=45

Pb- ołów
elektrony -82
protony-82
neutrony- 207-82=125
2.nie mogę dodać załącznika
3.To jest B-bor
liczba atomowa-5
liczba masowa - 11