Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T20:53:10+02:00
A+1/a=sinα
a+2/a=cosα
sin²α+cos²α=1
(a+1)²/a²+(a+2)²/a²=1 /•a²
a²+2a+1+a²+4a+4=a²
a²+6a+5=0
(a+1)(a+5)=0
a=-1 v a=-5
wystarczy podstawić
2009-09-17T22:46:56+02:00
Wiadomo, że ukośnik to kreska ułamkowa. pytanie tylko czy w liczniku jest a+1 czy tylko 1
ale ja wzięłam, że
sinα=(a+1)/a zaś cosα=(a+2)/a
i rozumiem, że a trzeba wyznaczyć, bo tam nie ma napisane co obliczyć
Ale jeśli a to wychodza dwie możliwości a=-5 lub a=-1