Zad.1
Plac w kształcie prostokąta o bokach 400m i 150m pokryła warstwa śniegu o wysokości 0,2m.Oblicz objętość śniegu
zad.2
Akwarium ma wymiary 5dm,8dm,6dm.Marek wlewa do niego wodę przepływającą przez kran z szybkością 8dm sześciennych na 1 min.Do jakiej wysokości woda w akwarium będzie sięgać po 10 min.?

2

Odpowiedzi

2010-01-04T16:08:27+01:00
Zad.1.
V=400m×150m×0,2m
V=12000m³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:11:30+01:00
1)

a=400m
b=150m
c=0,2m
V=a*b*c=400*150*0,2m=12000m^3

2)
a,b- krawędzie podstawy akwarium
c- wysokość akwarium
h- szukana wysokość
a=5dm
b=8dm
c=6dm


8dm^3 na minutę

w ciągu 10 min: 8dm^3*10=80dm^3

80dm^3=a*b*h
80=5*8*h
80=40h
h=2(dm)