Podaj przykład liczby naturalnej, która jednocześnie spełnia następujące warunki:
1. liczba jest podzielna przez 3
2. liczba jest nie większa od 1000
3. liczba jest nie mniejsza od 500

Ile jest liczb naturalnych, które jednocześnie spełniają te trzy warunki?

3

Odpowiedzi

2010-01-04T16:17:55+01:00
2010-01-04T16:24:02+01:00
999

jest 66 liczb naturalnych podzielnych przez 3

liczby podzielne przez 3 od 600 do 699 i od 900 do 999

licze na naj :):):)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T22:03:25+01:00
501÷3=167
504÷3=168
507÷3=169
510÷3=170
513÷3=171
516÷3=172
519÷3=173
522÷3=174
525/3=175
528/3=176
531/3=177
534/3=178
537/3=179
540/3=180
543/3=181
546/3=182
549/3=183
552/3=184
itd. aż do 999/3=333


pierwszą liczbą podzielną jest 501 a ostatnią 999 w przedziale pomiędzy 500 a 1000, czyli:
(999 + 3 -501 ) ÷ 3 = 167

takich liczb jest 167