Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:20:37+01:00
Jeżeli chodzi o polskie tradycje ;

Sianko pod obrusem wigilijnym- pochodzenie od narodzin Chrystusa, który został poczęty w stajence w Betlejem i leży na takim sianku.

Choinka- wzięła swój początek w Anglii, ale jest również bardzo silnie zakorzeniona w Polsce, .; ))

12 potraw na wigilijnym stole- Wzięło swój początek z biblii, gdzie Pan Jezus nauczał 12 apostołów.

Dzielenie się opłatkiem- okazywanie sobie w rodzinie wzajemnego szacunku.

1 5 1
2010-01-04T16:22:30+01:00
Oplatek - cienki biały platek chlebowy. Pochodzi z tradycji chrzescijanskiej.
Choinka - ustrojone drzewko, pochodzi od Adama I Ewy.
Jemioła - dar bogów, osoba ktora sie z druga pocaluje do konca zycia beda plodni, pochodzi z czasow starozytnych.