Kierowca wydał 124 zł 80 gr na benzynę w cenie 4,16zł za litr. jego samochód pali średnio 7,5 litra na 100 km. na ile kilometrów jazdy wystarczy mu ta benzyna? wynik to na 400 kilometrów, ale muszę zapisać każde działanie które liczyłam, bo nauczycielka chce sprawdzić czy umiemy więc trzeba zapisać każde działanie! wprawdzie dam naj................... ale proszę szybko rozwiążcie i każde działanie zapisujcie

2

Odpowiedzi

2010-01-04T16:34:17+01:00
124,8zł : 4,16zł = 30
30 : 7,5 = 4
4 x 100 = 400km
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:40:27+01:00
100 km - 7,5 l
1 km - 100 km : 7,5 l =13,(3) w zaokrągleniu 13,33 km/l

cena benzyny - 4,16zł/l
cena jaką wydał kierowca - 124,8 zł

ilość litrów za cenę którą zapłacił kierowca- 124,8zł : 4,16zł/l = (kilometry sie skracają) =30l


droga jaką przejechał kierowca - 30 l x 13,33km/l = (litry sie skracają) 399,9zł w zaokrągleniu 400zł



licze na naj :):):):)