1. Na weselu goście panny młodej stnowili 2/5, a rodziców pana młodego 3/8 zaproszonych osób. Pozostali goście zostali zaproszeni przez młodą parę. Jaką cześć gości weselnych stanowiły osoby zaproszone przez młoda parę? Kto zaprosił najwięcej gości? ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:34:35+01:00
Rodziców panny młodej = 2/5=16/40
rodziców pana młodego= 3/8 =15/40
para młoda=?
16/40+15/40=31/40
40/40-31/40=9/40
goscie pary młodej=9/40

Najwięcej zaprosili rodzice panny młodej
1 5 1
2010-01-04T16:51:47+01:00
2/5 =16/40
3/8= 15/40

16/40+15/40 = goscie panny młodej i rodziców pana młodego = 31/40

40 /40 - wszyscy zaproszeni goscie
40/40 - 31/40 = 9/40

9/40 goście pary młodej
1 5 1