Odpowiedzi

2009-09-17T21:51:07+02:00
Dominują gleby płowe. Na takich ziemiach najczęściej uprawiane są: żyto, owies, jęczmień, pszenica owies. Są to gleby dość żyzne.
Skała dominująca w tych obszarach to skała wapienna. Oprócz gleb płowych, występują również brunatne i bielicowe.
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T21:51:07+02:00
W województwie lubelskim istnieją bardzo korzystne warunki dla produkcji rolniczej. Występują tu gleby bardzo dobrej jakości, wytworzone na lessach czarnoziemy, gleby płowe, brunatne oraz urodzajne rędziny. Lubelszczyzna jest znaczącym producentem zbóż, zwłaszcza pszenicy, owsa i jęczmienia oraz ziemniaków, buraków cukrowych, warzyw, chmielu, tytoniu i konopi. Region jest także ważnym producentem mleka, miodu oraz ziół. Województwo lubelskie jest czołowym polskim producentem owoców miękkich, zwłaszcza malin. Dobrze rozwinięta jest również hodowla trzody chlewnej, bydła i koni (słynna stadnina koni w Janowie Podlaskim).
11 4 11