Odpowiedzi

2009-09-17T22:07:44+02:00
Dźwięk w powietrzu rozchodzi się z szybkością Vp=340m/s, a w stali Vs=5300m/s. Pociąg znajduje się w odległości s=450,5m od obserwatora. O ile szybciej stukot pociągu dotrze do obserwatora poprzez szyny niż przez powietrze?
S=Vt
t=S/v
Tp=S/Vp
Tp=450,5m:340 m/s
Tp=1,325m

Ts=S/Vs
Ts=450,5m:5300m/s
Ts=0,085m

1,325-0,085=1,24m
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-17T22:08:43+02:00
450,5 : 340 = 1,325s
450,5 : 5300 = 0,085s
1,325-0,085=1,240s
6 4 6