1.Zima narty kosztowały 600zł . Po sezonie ich cenę obniżono o 15%
a) Ile kosztują narty po obniżce ?

2.Rower kosztował 900zł.Jego cenę podniesiono o 10%, a potem jeszcze o 20% .
a) Ile kosztował rower po pierwszej podwyżce , a ile po drugiej ?

Licze na odpowiedz ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T16:45:30+01:00
0,15 x 600 = 90 - o tyle obniżyli
600 - 90 = 510zl - tyle kosztują po obniżce

0,1 x 900 = 90
900 + 90 = 990 - tyle kosztował po pierwszej podwyżce

0,2 x 990 = 198
990 + 198 = 1188zl - tyle kosztował po drugiej podwyżce
1 5 1
2010-01-04T17:08:47+01:00
0,15 * 600 = 90 - obniżka
600 - 90 = 510 - tyle kosztują po obniżce

0,1* 900 = 90
900 + 90 = 990 - cena po pierwszej podwyżce

0,2* 990 = 198
990 + 198 = 1188zl - cena po drugiej podwyżce