Zbiór zadań ; zad.3/44 oraz 4/44

zad.3
Jaką długość ma krawędź sześcianu,jeśli wiadomo,że łączna długość wszystkich jego krawędzi wynosi 15,6 dm?
zad.4
Oblicz łączną długość krawędzi prostopadłościanu o wymiarach :
a). 5cm x 10cm x 7cm b). 5,5dm x 41cm x 275mm

Na jutro ... Z góry dziękuję ;-*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:15:23+01:00
3. 15.6dm = 156cm
156cm : 12(krawędzie) = 13cm


4. 5cm x 4(krawędzie takiej dług.) +10cm x 4 + 7 x 4 =20cm +40cm+28cm = 88cm


550mm x 4 +410mm x 4 + 275mm =2200mm +1640mm +1100mm =4940mm

licze na naj :):):)
2010-01-04T17:18:59+01:00
3.
156÷12= 13cm

4.
a) 20+40+28=88 cm
b) 220+164+110=494cm