Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:25:25+01:00
Pastorałka-Ich pochodzenie przypisuje się pogańskiej tradycji Karoli.
kolęda-Dzisiaj nazwa "kolędy" kojarzy się przede wszystkim z pieśniami o tematyce bożonarodzeniowej względnie odwiedzinami duszpasterskimi w tymże okresie odbywanymi we wszystkich parafiach polskich. Sama nazwa "kolęda" jest pochodzenia i tradycji rzymskiej. Wyraz kolęda pochodzi od łacińskiego słowa "calendae" oznaczające pierwszy dzień miesiąca. W starożytnym Rzymie uroczyście obchodzono szczególnie calendae styczniowe, kiedy to konsulowie prawnie obejmowali swój urząd w całym imperium rzymskim. Przy reformie kalendarza (46 r. przed naszą erą), zadekretowanym przez Cezara Juliusza (stąd "kalendarz juliański") potwierdzono 1 stycznia jako początek roku administracyjnego. W Rzymie obchodzono to bardzo uroczyście. Odwiedzano się, obdarowywano podarkami, śpiewano okolicznościowe pieśni. Wraz z przyjęciem chrześcijaństwa zwyczaje te stopniowo powiązano z początkiem rachuby nowego czasu "nowej ery", czyli narodzin Chrystusa.
6 3 6
2010-01-04T17:38:55+01:00
Pastorałki. Ich pochodzenie przypisuje się pogańskiej tradycji Karoli
Kolęda. Ich pochodzenie przypisuje się m.in. Kalendzie
3 3 3
2010-01-04T21:48:43+01:00
Http://www.polishnews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1197:koldy-i-pastoraki-w-polskiej-kulturze&catid=103:wita-holidays&Itemid=367


zobacz coś na ta strone ;]
mysle ze o to chodziło ;)