Odpowiedzi

2010-01-04T17:34:03+01:00
P=U*I
I=P/U=100W/220V=0,45A - prąd płynący przez żarówkę
I=U/R
R=U/I=220V/0,45A=489Ω - opór żarówki
obliczenie mocy po podłączeniu do napięcia 110V
P=U*I
prawo Ohma I=U/R stąd P=U²/R
P=110²/489=24,7W
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:53:56+01:00
Dane:
P₁= 100W
U₁= 220V
U₂=110V

Rozw.
a)
P = U×I
ale
I=U/R
po podstawieniu mamy
P =U×U/R = U²/R
z tego obliczamy R
R = U²/P = (220V)²/100 W = 484Ω

b)
P = U²/R = (110V)²/ 484Ω = 25 W

100W - 25 W = 75W
Moc spadnie o 75W
4 4 4