Odpowiedzi

2009-09-18T16:24:58+02:00
Bilans cieplny:
Qz=Qw
Qz===>ilość ciepła oddana przez złoto
Qw===>ilość ciepła pobrana przez wodę
mz===>masa złota
mw===>masa wody
cz===>ciepło właściwe złota
cw===>ciepło właściwe wody
delta tz==>różnica temperatur złota=100-21=79stopni C
delta tw==>różnica temperatur wody = 21-20= 1 stopień C
Qw=mw*cw*delta tw=1kg*4200[J/kg*K]*1 stopień=4200J
4200J=mz*cz*delta tz=mz*100[J/kg*K]*79 stopni
mz=4200/7900=0,532kg=532g złota
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-18T17:28:01+02:00
DANE:

Bilans cieplny: Qz=Qw
Qz-ciepło oddane
Qw-ciepła pobrane
mz-masa złota
mw-masa wody
cz-ciepło właściwe złota
cw-ciepło właściwe wody
delta tz-różnica temperatur złota=100-21=79stopni C
delta tw-różnica temperatur wody = 21-20= 1 stopień C

JAK ROZWIĄZAĆ :
Qw=mw*cw*delta tw=1kg*4200[J/kg*K]*1 stopień=4200J
4200J=mz*cz*delta tz=mz*100[J/kg*K]*79 stopni
mz=4200/7900=0,532kg=532g złota

ODPOWIEDZ : Aby ogrzać wodę należy wrzucić 532g złota.

Proszę :)
8 3 8