Chciałabym aby ktoś mi napisał ile każdy kąt ma stopni i jeszcze proszę o rozwiązanie zadań.

1.Kąt przyległy do kąta o mierze 42 stopni ma :
a. 48 stopni
b. 58 stopni
c. 138 stopni
d. 318 stopni

Potrzebuje odpowiedzi i wytłumaczenia tego.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:37:31+01:00
Odpowiedz c)138 stopni
Ponieważ kąty przyległe mają razem 180 stopni i jak odejmiemy 180-42=138
licze na najlepszo odpowiedż


http://www.interklasa.pl/portal/dokumenty/geom6/geometria6/prezentacja/katy1d.htm
na tej stronie masz wszystkie rodzaje kątów i tesz wytłumaczone jest o kątach przyległych
3 2 3
2010-01-04T17:37:57+01:00
Kat przyległy ZAWSZE ma miarę 180 stopni
Działanie:
180 stopni- 42 stopnie= 138 stopni

Odpowiedź C
2010-01-04T17:41:55+01:00
138°
poiniewaz katy przylegle daja razem 180°
czyli180°-42°=138°
1 5 1