Narysowane poniżej czworokąt to trapez
http://i50.tinypic.com/2u8cozb.jpg
Oblicz miary kątów α (alfa) i β (beta)
ps. tam gdzie jest skrót st. tzn. stopnie.
Proszę pomóźcie mi ! Jeśli wiecie jak to zrobić wytłumaczcie mi ponieważ ten przykład jest jednym z trzech.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:45:19+01:00
W trapezie unajemy taką własność że suma kątów przy jednym ramieniu wynosi 180 st. a wię masz tam podne 2 kąty pry dwuch ramieniach wystarczy od 180st odjąć ten jeden kąt czyli :
alfa= 180st -55st
ala= 125st

eta= 180st-135st
beta= 45st
(chyba nie pomyliłam się w rachynkach)
Ważna jest właśnie ta własność trapezu którą podałam powyżej :)
23 3 23
2010-01-04T17:47:27+01:00
W czworokątach suma wszystkich kątów wynosi 360 stopni a więc skoro jest podane 55st +135=190i zostaje 170. 170podzielone na 2 jest 85st a więc alfa ma 85st i beta ma tez 85st!!!
55 1 55
2010-01-04T17:52:46+01:00
To tak :
- beta wynosi 45 [stopni]
- a alfa 125 [stopni]

A teraz wyjaśniam !
np. jak obliczyłam beta !

Na jednym ramieniu wszyystko powinno wynieść 180 [stopni !]
No to od 180 - [odjełam] 135 = [i wysżło mi] 45
Pamiętaj że jedno ramię musi wynosić po dodaniu 180 !

A alfa to samo 180-55=125 i już łatwe !

18 4 18