Szkoła jezyków obcych Asinus" w przypadku razygnacji z konkursu nie zwraca pełnej opłaty lecz potrąca z niej pewną kwote...
a) jesli razygnacja z konkursu następuje pezd jego rozpoczęciem to potrąca sie 64 zł, czyli 8% opłaty za kurs. Ile wynosi opłata za kurs...
b) jeśli rezygnacja z konkursu następuje w 1 tygodniu trwania konkursu to potrącenie wynosi 120 zł. Jaki procent to procent opłaty za kurs?
c) jeśli rezygnacja następuje w drugim tygodniu konkursu to potrąca sie 28% opłaty za kurs... Jaka to kwota?

Musze mieć do tego wszystkie obliczenia:) Pomoże ktoś? Z góry dzieki :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-18T17:11:59+02:00
A) 64zł - 8%
x - 100%
x = 64*100/8
x = 800 zł

b) 800zł - 100%
120zł - x
x = 120*100/800
x = 15 %

c) 800zł - 100%
x - 28%
x = 800*28/100
x = 224 zł
1 4 1
2009-09-18T17:15:25+02:00
1.
100% - x
8% -64

x =100*64/8=8000

2.
100% - 8000
x% - 120

x = 100*120/8000=1,5

3.
100% - 8000
28% - x

x = 28*8000/100 = 224