Odpowiedzi

2010-01-04T17:53:06+01:00
P=½(a+b)×h
56=½(3+11)×h
56=7h |:7
h=8

P=½ab
49=½×7×b |:7/2
b=49× 2/7
b=14
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T18:04:12+01:00
Wzóra na pole trapezu:
(a+b)*h/2
Pole trapezu= 56
h=?
teraz podstawiamy to co mamy podane
za pole czyli 56 i za "a" i "b"
to będzie wyglądać tak:
56=(3+11)*h/2
czyli:
56=14*h/2
teraz obie strony dzielimy po czternaście aby zostało nam h/2czyli:
56=14*h/2/:14
4=h/2/*2(mnożymy razy dwa bo nie dzielimy przez ułamek nie właściwy tylko przez jego odwrotność
czyli:
h=8

Tera to drugie
Wzór na pole trojkata:
P=a*h/2
wiemy że pole jest równe 49 a jedna przyprostokątna równa jest 7. Wiemy też że w trójkącie prostokątnym jedna przyprostokątna jest wysokością(h)
czyli podstawiamy dane:
za pole 49 za a 7
49=7*h/2
tera dzielimy to przez 7 aby mieć h/2
49=7*h/2/:7
7=h/2(teraz tak jak w zadaniu wyżej nie dzielimy przez ułamek nie właściwy tylko mnożymy przez jego odwrotność
7=h/2/*2
h=14
Na bank jest dobrze
pozdro