Na kuli ziemskiej występuje 450000gatunków roślin ale zdołano zbadać właściwości chemiczne tylko 15% z nich, stwierdzono że 30% zbadanych roślin ma właściwości lecznicze, jednak tylko 10% z nich zamieszczono w oficjalnych spisach leków. w Polsce występuje 12% z tych spisów.
a)Ile gatunków roślin zbadano pod wzgledem właściwości chemicznych?


Musze mieć wszystkie równania do tego zadania:) z góry dzięki :*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-18T17:17:20+02:00
100% - 450000
15% - x
x= 15×450000/100 = 67500
2 1 2
2009-09-18T17:18:24+02:00
Niepokreciłas czegos? po z tego zadania wynika ze wystarczy wiedziec tyle:
Na kuli ziemskiej występuje 450000gatunków roślin ale zdołano zbadać właściwości chemiczne tylko 15% z nich
2 3 2