Przekształć zdania pojedyncze na złożone zmieniając okolicznik na zdania okolicznikowe.
Przyznaj rodzaje utworzonym zdaniom.

a) Przyjdź do mnie w razie kłopotów.
b)Z powodu kontuzji nie grałęm w meczu.
c) Wychodzimy zebrać jabłka w sadzie.
d) W czasie wizyty w muzeum wiele dowiedzieliśmy się o życiu i twórczości Rebranta.
e) Spotkamy się w wyznaczonym miejscu.
f) Janek wyjechał z nami wbrez zakazowi rodziców.
g) W skutku awari urządzeń sklep jest nieczynny.
h) Paweł przyjechał kupić płyty.
i) W wypadku zdobycia twierdzy wygramy wojne.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T18:00:42+01:00
A) Przyjdź do mnie, kiedy będziesz miała kłopoty.
b) Gdy grałem w meczu, gdy miałem kontuzję.
c) Wychodzimy, aby zebrać jabłka w sadzie
d) Wiele dowiedzieliśmy się o życiu i twórczości Rebranta, kiedy odwiedziliśmy muzeum.
e)
f) Janek wyjechał, mimo iż rodzice mu zabronili.
h) Paweł przyjechał, żeby kupić płyty.
i) Wygramy wojny, kiedy zdobędziemy twierdzę.
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T18:02:49+01:00
Przyjdz do mnie,kiedy bedzieszmial jakiś problem
Nie gralem w meczu ponieważ mialem kontuzje
Będziemy zbierać jablka gdy bedziemy w sadzie
Dowiedzieliśmy sie wiele o życiu i twórczości Rebranta, kiedy byliśmy w muzeum
Spotkamy sie w miejscu,ktore wyznaczylismy
Janek wyjechal z nimi pomimo ze rodzice mu zakazali
Sklep jest nieczynny poniewaz byla awaria
POawel przyjechal aby kupic plyty
Ostatniego niewiem

2 1 2