Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T17:58:27+01:00
Pole trójkąta=1/2ah
h - wysokość
a - bok na który opuszczona jest wysokość
5 - długość 1 przyprostokątnej

Trójkąt prostokątny ma to do siebie, że jego pole wynosi 1/2*przyprostokątne, zatem:

1/2*5*a=25
a=10 cm
Odp. Druga przyprostokątna ma długość 10 cm.

Załącznik do obrazka, gdzie masz narysowany przykładowy trójkąt prostokątny, a co do samej definicji, polecam jakąś wyszukiwarkę internetową, podręcznik, bądź kontakt do mnie na PW, to opowiem Ci o nich.
9 3 9
2010-01-04T17:59:14+01:00
Druga przyprostokątna ma 10 cm

P=0,5*5*x
2,5*x=25
x=10cm
2 4 2
2010-01-04T18:03:27+01:00
Przyprostokątne to boki trójkąta leżące przy kącie prostym
a - jedna przyprostokątna = 5 cm
h - wysokość trójkąta ( druga przyprostokątna) = ?
P - pole trójkąta = ah/2 = 25 cm²
ah/2 = 25
ah = 50
h = 50/a = 50/5 = 10 cm
druga przyprostokątna ma długość 10 cm
1 5 1