Odpowiedzi

2010-01-04T18:05:44+01:00
2. Pierwsze "ujścia ścieków" pochodzą z starożytnego Rzymu gdzie budowano akwedukty.
3. Dziś budujemy nowoczesne budowle na wzór greckich i rzymskich budowli. Jako przykład może posłużyć Nowoczesny budynek Parlamentu Europejskiego w Strasburgu, który budowano na wzór Koloseum :)
5.W Rzymie wynaleziono zaprawę murarską, którą w dzisiejszych czasach używa się w budownictwie.

Pozdrawiam ":]
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T18:06:19+01:00
Osiągnięcia ;p

*wymyślili rozmaite ustawy, dzięki którym utrzymywali porządek w państwie.
* wielkie rozwinięcie budownictwa. Jednym z dzieł sztuki to akwedukt ze znajdującymi się ponad arkadami na szczycie budowli kanałami wodnymi, którymi płynęła woda. Następna budowla to Panteon.
*piękne drogi prowadzące do Rzymu.
*liczne mosty.
*medycyna.
* bazyliki.
* termy.
* łuki triumfalne.
* amfiteatry.
* cyrki.

;)
5 5 5