Zadanie 1
Podstawa graniastosłupa prostego jest romb o boku długości 10 dm i wysokości graniastosłupa wynosi 6 cm.Oblicz pole powierzchni i objętość tej bryły.

Proszę o szybki rozwiązanie
osoba która napisze pierwsza daje najlepsze;ppp
Powodzenia;ppp

2

Odpowiedzi

2010-01-04T18:12:07+01:00
Sorki, niechcący kliknąłem a chce odzyskać moje 2pkt. jeszcze raz przepraszam za zamieszanie :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T18:15:46+01:00
Wzór ogólny na V to:
V=Pp*H
10dm= 100cm
a w tym przypadku to rąb(rąb czyli kopnięty kwadrat wszystkie boki równe) czyli:
d1 i d2 - przekątne
Pp=d1*d2/2
tera podstawić trzeba
Pp=100*100/2
Pp=10000/2
Pp= 5000
teraz do wzoru na objętość(V)
V=Pp*H
V=5000*6
V=30000cm sześciennych