Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T18:38:38+01:00
X - wysokość drzewa
Zamienić metry na centymetry.
14,4m=1440 cm
1,92m=192 cm
Z twierdzenia Talesa:

1440/x = 192/160
192x=1440 x 160
192x=230400 | :192
x=1200cm = 12m

Odp. Drzewo ma wysokość 12 metrów.
18 4 18
2010-01-04T18:47:51+01:00
1,6/1,92 = x/14,4 ( / <--- kreska ulamkowa )
1,92x=14,4 * 1,6
1,92x=23,04 / : 1,92
x=12

drzewo ma 12 metrow
6 4 6