Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-05T13:52:28+01:00
Ksero I
Mal-usia dziewczynka bawiła się w piaskownicy ze swoim starszym bratem.
Mój tat-uś zawsze mi pomoże, gdy go o tpo poproszę.
W dawnych czasach wychowaniem dzieci zajmowała sie piast-unka.
Na przodzie dużej grupy szedł opiek-un.
Dziadzi-unio zawsze przyjeżdża do nas na święta i przywozi niespodzianki.
Starsza bab-unia potrzebowała pomocy wnuków.
Kult-ura osobista jest bardzo ważna, szczególnie w kontaktach międzyludźkich.
Makulat-ura to surowiec, który można przetworzyć ponownie.
Tata tak pędził samochodem, ze ledwo co zdążył wcisnąć ham-ulec.
Garg-ulec to rodzaj zakończenia rynny dachowej.
Mój ojcz-elek kocha mnie nade wszystko.
Mam-ulka to najpiękniejsz i najukochńsza istot na swiecie.
Jacek to największy słabe-usz w klasie
Mój wuja co rusz kupuje nowy kapel-usz.
Kłamstwo zawsze wychodzi na jaw i kłamcz-uch zawsze zostanie ukarany.
Kubuś Puchatek to największy pasoibrz-uch na świeice.
Profesor Wilcz-ur to główna postać powieści "Znachor".
Singap-ur to miasto w Azji.
Papir-us dał początek piśmiennictwu.
Zgryw-us lubi opowiadać kawały i robić głupie numery.
Star-uszek przechodził przez przejście dla pieszych.
Łańc-uszek szcęscia to taka zabawa dla naiwnych.
Sztal-uga to jedno z narzędzi pracy malarza.
Płast-uga to rodzaj ryby.
Po zakończeniu przedstawienia podnióśł się apla-uz.
Na spotkaniu wiktor czuł się jak intr-uz.
W obecnych czasach częstą wadą jest obł-uda.
Żegl-uga rzeczna to ciąg rzek i kanałów.
Ostatnio oglądałem w telewizji serial "Brzyd-ula".
Zgaduj - zgad-ula, gdzie jest złota k-ula.
Moja mama wiecznie pras-uje, got-uje i sprząta.
Czasami nagroda motyw-uje do pracy.
Poszuk-ując znaczenia wyrazu zajrzałem do słownika wyrazów obcych.
Mal-ując pracę na plastykę zachlapałem bluzkę.
Stoj-ący przede mną pan miał duży nos i odstające uszy.
lataj-ący na niebie szybowiec zataczał kółka.

II KSERO
a).
chór, córka, czółno, dopóki, góra, jaskółka, Józef, król, królik, mózg, ogórek, , półka, płótno, próba, próżność, rózga, róża, skóra, sójka, tchórz, wiewiórka, wióry, włócznia, wójt, wróbel, wróżka, żółw, źródło,
b).
Pewnego razu zwierzeta sprzeczały się o to, które z nich jest najważniejsze. Królik powiedział, że to on bo wsród tu obecnych jest największy. Nie zgodził się z nim żółw, bowiem w jego opinii królik to największy tchórz. Trzęsie sie ze strachu przed każdym większym zwierzątkiem. Wiewiórka sądziłą, że ona, bowiem ma najładniejszą kitę w całym towarzystwie. Jaskółka, siedząc na drzewie przysłuchiwął się tej kłótni.Poprosiła wróbla o opinię, ale ten stwierdził, ze należy zawołać córkę Józefa, Marysię. Dziewczynka powiedziała, że najważniejszy jest król, bo to on jest królem zwierząt, ale żółw odparł: "przeciez go tu nie ma, amy chcemy wybrać króla spośród nas". Marysia zaproponowała zawody. Kto pierwszy przepłynie czółnie największą kałużę, ten wygra i zostanie królem. Królik pierwszy podjął próbę, machał mocnołapkami, mocząc sobie przy tym skórę.Następna była wiewiórka, która zamiast wioseł użyła ogórki. Dopóki nie ubrudziła swojej pięknej kity nie zrezygnowała. Żółw, jaskółka i wróbel nie chcieli brać udziału w konkursie, zatem zwycięzcą został Królik. Na jego cześć zwierzęta chórem odśpieały hymn.
c). wszystkie wyrazy są z "ó" niewymiennym
d) Ilustrację chyba wykonasz już sam/a




  • Użytkownik Zadane
2010-01-05T19:05:53+01:00
NO to tak
a)chór, córka, czółno, dopóki, góra, jaskółka, Józef, król, królik, mózg, ogórek, , półka, płótno, próba, próżność, rózga, róża, skóra, sójka, tchórz, wiewiórka, wióry, włócznia, wójt, wróbel, wróżka, żółw, źródło,
b)Wójt Jozef załozył chór z corka.Jaskołki,wroble,sójka zlecialy sie na probe ktora byla na zrodla gory.Wiewiorka i zołw przygladaja sie bacznie burzy mozgow,dopoki sie nie ukuli o roze.
c)no to wszystkie
d) no to jakis lasek zwiezatka i db gites.:D
2 czesc
- mamuś lalus,mamusia corusia,opiekun,malunka,rysuje,kolorujacrysujacy,