Odpowiedzi

2010-01-04T18:38:14+01:00
1cm3 = 0.001 l czyli 1 l rteci wazy 1350g

1 l = 1000cm3 czyli 1 cm3 oleju wazy 0,092 dag
2010-01-04T18:39:37+01:00
A)
1 cm³ rtęci waży 13,5 g
1 litr = 1 dm³ = 1000 cm³
1000 * 13,5g = 13500g = 13,5kg

b)
1 litr oleju słonecznikowego waży 92 dag.
1 cm³ = 0,001 dm³ = 0,001 l
0,001 * 92 dag = 0,001 * 920 g = 0,92 g
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T18:44:03+01:00
1 litr [l]=1 dm3=0.001m3=1000cm3
1 cm3 = 0,001 l

a) 1cm3=13,5g
1000cm3=x gram

x gram = 1000* 13,5g = 13500 gram

1 l rteci wazy 13500 gram

b) 1l=92dag
0,001l=x

x=0,001*92=0,092g

1 cm3 oleju wazy 0,092g

:)