Utwórz pochodne przymiotniki od wyrażeń przyimkowych:

pod ziemią - .... (przejście)
przy brzegu - ... (port)
bez domu - ... (pies)
bez podstaw - ... (zarzut)
przy zakładzie - ... (biblioteka) ...
przed południem - ... (zajęcia) ...
pod Warszawą - (miejscowość) ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T18:38:45+01:00
Pod ziemią - podziemne przejście
przy brzegu - przybrzeżny port
bez domu - bezdomny pies
bez podstaw - bezpodstawny zarzut
przy zakładzie - przyzakładna biblioteka
przed południem - przedpołudniowe zajęcia
pod Warszawą - podwarszawska miejscowość
1 4 1
2010-01-04T18:42:05+01:00
Pod ziemią WĄSKIE przejście
przy brzegu STARY port
bez domu BEZPAŃSKI pies
bez podstaw NIESŁUSZNY zarzut
przy zakładzie NOWA biblioteka
przed południem CIEKAWE zajęcia
pod Warszawą MAŁA miejscowość
3 2 3