1. Kostka lodu o wymiarach 2 x 2 x 3 wrzucono do pustej szklanki.Jaka objetosc bedzie mila woda po roztopieniu tej kostki. Przyjmijmy ze woda otrzymana z lodu bedzie miala objetosc 10% mniejsza niz lod.

2.Do akwarium ktore ma 40 cm x 50 cm dolano 5 litrow wody. Poziom wody w akwarium podniosl sie ale woda sie z niego nie wylala. O ile cm podniosl sie poziom wody.

2

Odpowiedzi

2010-01-04T18:50:22+01:00
1. Objetosc kostki = 2*2*3=12
Objetosc kostki po roztopieniu = 12-(12*10%)=10,8
Odp. Objetosc wody po roztopieniu bedzie wynosila 10,8
2.
5 l = 5000 cm3 (szesciennych)
5000/(40*50)=5000/2000=2,5
odp. woda podniosla sie o 2,5 cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T18:53:32+01:00
1
V=2∙2∙3=12(cm3)
12-10%∙12=12-1,2=10,8(cm3)

2.
akwarium ma dno o wymiarach 40cm na 50cm
zatem mogę policzyć pole podstawy tego akwarium (zakładam że podstawą jest prostokąt )
Pp=40 * 50=2000cm^2
ale zamienię sobie to na dm^2 (bo 1litr = 1dm^3)
Pp=2000cm^2=20dm^2
dolano 5 litrów wody czyli tak naprawdę 5dm^3 (zatem zmieniła się objętość wody)
V = Pp * H
H - to własnie ta szukana wielkość o którą podniósł się poziom wody
5 = 20 * H
H=5/20
H=1/4 dm=2,5cm

poziom wody podniósł się o 2,5 cm