Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T22:47:51+01:00
Semiwegetariańska zblizona do diety wegetariańskiej ,różniąca sie od niej spożywaniem niektórych rodzajów mięsa -drobiu ,ryb i innych .Dozwolone jest spożywanie jaj ,miody i mleka wraz z jego przetworami.Semiwegetarianizm ogranicza ilosć miesa w diecie.Z reguły wyłancza całkowicie mieso czerwone(wieprzowinę i wołowinę)a dopuszcza mieso białe(drób i ryby).Pozwala na dostarczenie organizmowi witaminy B12,która organizm otrzymuje jedynie z pożywienia. Zalety: mała kalorycznosć potraw,wysoka wartosć odżywcza ,zwiekszona ilosc witaminy c, brak lub niska zawartosc cholesterolu.Wady: problemy z pokryciem zapotrzebowania energetycznego ,zwiększone ryzyko niedożywienia.

Wegarska wyklucza produkty pochodzenia zwierzecego,a uwzglednia produkty piochodzenia roślinnego .Dieta wegańska może dzielić się dalej na inne kierunki: witarianizm i frutarianizm.Witarianizm jest dietą która polega głównie na jedzeniu tylko świeżych warzyw i owoców, dochodzi do eliminacji wszelkich napojów jak herbata, kawa, soki, napoje, zastępują je wodą mineralną.Frutarianie oprócz miesa i produktów pochodzenia zwierzęcego nie jedzą żadnych owoców i warzyw .
Dieta zrównowazona składa sie z dozowanych w różnych poprawnych ilosciach białek ,tłuszczówi i weglowodanów.Dostarcza organizmowi niezbędnych substancjii odzywczych.W tej diecie składniki dostarczajace energii powinni występować w następujących proporcjach :białka 15%,tłuszcze 30%, w tym minimum 3% powinni stanowic nienasycone kwasy tłuszczowe,węglowodany 50-60% w tym ok 10% cukry proste.Produktami które mozemy spozywać w dowolnej ilosci są:zielone warzywa,drób i nabiał chudy.Zalety: dla jednych dowolnosć spożywanych produktów .Wady: nie powoduje utraty tkanki tłuszczowej,nie wpływa na szybkość przemian metabolicznych.