Zadanie 1
Oblicz najprostszym sposobem.
a) 18 * 23 + (-17) * 23 =
b) 21 * (-4) - (-5) * 21 =
c) 13 * (-15) + (-15) * (-12) =
d) 16 : (-2) - 4 : (-2) =
e) 9 : (-30 - (-15) : (-3) =
f) -18 : (-3) + (21) : 3 =


Zadanie 5
Oblicz wartość wyrażeń
a) (-2,5) : 1 ⅔ - 1,4 =
b) 1 ⅖ * (-1 ³/₇) + ⅓ * [1+6 : (-18)] =
c) 2,6 - ¼ : [2 - (1,75) ] =
d) [- ⅔ - (-1,8) : (-1 ⅕) ] : (-¹/₂₇) =


Pilne!

3

Odpowiedzi

2010-01-04T19:15:21+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T19:19:40+01:00
A) 18 * 23 + (-17) * 23 = 414 - 391 = 23
b) 21 * (-4) - (-5) * 21 = - 84 + 105 = 21
c) 13 * (-15) + (-15) * (-12) = -195 + 180 = -15
d) 16 : (-2) - 4 : (-2) = -8 + 2 = -6
e) 9 : (-30 - (-15) : (-3) = 9 : (-30 - 5) = 9 : -35 = - 9/35 (ułamek)
f) -18 : (-3) + (21) : 3 = 6 + 7 = 13


a) (-2,5) : 1 ⅔ - 1,4 = -5/2 * 3/5 - 1,4 = -3/2 - 1,4 = -1,5 - 1,4 = -2,9
b) 1 ⅖ * (-1 ³/₇) + ⅓ * [1+6 : (-18)] = 7/5 * (-10/7) + 1/3(1-1/3) = -2 + 2/9 = -18/9 + 2/9 = -16/9
c) 2,6 - ¼ : [2 - (1,75) ] = 2,6 - 0,25 : 0,25 = 2,6 - 1 = 1,6
d) [- ⅔ - (-1,8) : (-1 ⅕) ] : (-¹/₂₇) = (-2/3 - 3/2) : -1/27 = -13/6 : -1/27 = -13/6 * -27 = 117/2 = 58,5
4 3 4
2010-01-04T19:22:34+01:00
Zad.1
a)414-391 = 23
b)-84 + 105 =21
c)-195+180= - 15
d)-8+2= -6
e)-9:25= - 0.36
f)6+7=13
1 1 1