5% inne składniki
18% białko
77 % woda
dzienne zapotrzebowanie 15latka na białko wynosi 90g. ile twarogu powinien zjeść 15latek aby zapewnic organizmowi potrzebną ilość białka
a) 50dag
b) 16,2dag
c) 50g
d) 200g

prosze o napisanie pełnego rozwiązania. z góry dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-18T23:02:50+02:00
Witam ;) Wg. mnie wyglądało by to tak:

18 % - białko w twarogu
90g - dzienne zapotrzebowanie na białko 15-latka

18 % z 90 = 0,18 × 90 = 16,2
2009-09-18T23:04:54+02:00
90g białka to 18% całej zawartości twarogu

18%x = 90g
0,18x = 90g //:0,18
x = 500g