Odpowiedzi

2010-01-04T20:13:41+01:00
68cm - 2 x 3cm = 68cm - 6cm = 62cm
62cm : 4 = 15,5cm--szerokość
15,5 + 3cm = 18,5cm--długość
pole prostokąta--286,75cm2
16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T21:50:47+01:00
Dane:
x-długość (a)
x-3 - szerokość (b)

Szukane: Pole=? a=? b=?
Rozwiązanie:
Obwód = 2(a+b) = 2(x+x-3)= 4x - 6
4x-6=68
4x=74
x=18,5

18,5 - długość
18,5 - 3 = 15,5 - szerokość

Pole = ab = 18,5 * 15,5 = 286,75

Odp: Pole wynosi 286,75 cm
10 3 10
2010-01-04T23:42:11+01:00
X - dlugosc
x - 3cm - szerokosc

2(x + x - 3cm) = 68cm
4x - 6cm = 68cm
4x = 74cm
x = 18,5cm

Pole = x × (x-3cm)
Pole = 18,5cm × 15,5cm
Pole = 286,75cm²
6 2 6