Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T19:25:22+01:00
X- waga 1 dużego worka
y- waga 1 małego worka

2x+2y=10 /:2
2x+6y=18 /:2
x+y=5→x=5-y
5-y+3y=9
2y=9-5
2y=4
y=2kg= waga małego worka
x=5-y=5-2=3kg = waga dużego worka
pozdrawiam
2010-01-04T19:30:09+01:00
X - waga DUŻEGO WORKA
Y - waga MALEGO WORKA

{ 2x+2y = 10 / * 3
{ 2x+6y = 18 / * (-1)

{ 6x+6y = 30
{ -2x-6y = -18

4x = 12
x = 3

2x + 2y = 10
6 + 2y = 10
2y = 10-6
2y = 4 / :2
y = 2

duży worek waży 3 kg
maly worek waży 2 kg
2010-01-04T19:31:47+01:00
X - duży worek
y - mały worek
2x + 2y = 10
2x + 6y = 18

2x - 2x + 6y - 2y = 18-10
4y = 8
y = 2
x = 3