Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T09:18:45+02:00
Liczba to 10x+y (x - pierwsza cyfra, y -druga)

x+y = 11
100x+10y+7 = 511 + 10x + y - układ równań

90x+9y = 504
x= 11-y

(11-y)×90 + 9y = 504
990 - 90 y + 9 y = 504
486 = 81y
y = 6

x+6 = 11
x= 5


odp. Ta liczba to 56.
11 4 11
2009-09-19T09:35:27+02:00
X - I cyfra
Y = II cyfra
10x+y
x+y=11
100x+10y+7=511+10x+y
90x+9y=504
x=11-y

11-y × 90+9y=504
990-9oy+9y=504
486=81y /:81
y=6

x+6=11
x=5


Odp.Szukana liczba to 56
7 3 7
2009-09-19T11:14:17+02:00

x-szukana liczba
10a+b=x
a+b=11
100a+10b+7=511+10a+b
100a-10a+10b-b=511-7
90a+9b=504

a+b=11
90a+9b=504

a=11-b
90(11-b)+9b=504

a=11-b
990-90b+9b=504

a=11-b
-81b=504-990

a+b=11
-81b=-486 /:(-81)

a+b=11
b=6

a=11-b
b=6

a=11-6
b=6

a=5
b=6
x=10a+b
x=56
6 3 6