Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T09:27:40+02:00
Prostokątny trójkąt równoramienny to połowa kwadratu
przekątna (w trójkącie przeciwprostokątna) kwadratu o boku a - a√2
więc w tym wypadku wystarczy skreślić √2, czyli przyprostokątna ma długość 4 cm.

____________________________

Jeśli chcesz to obliczyć nie znając tego wzoru podanego wyżej to trzeba wykorzystać twierdzenie pitagorasa.

x - długość przyprostokątnej

x²+x²= (4√2)²
2x²=16×2=32
x² = 16
x =√16=4
3 5 3
2009-09-19T09:43:19+02:00
(4√2cm)²=32cm²
32cm²/2=16cm²
a=przyprostokątna
a=√(16cm²)=4cm
Odp.Długość każdej z tych dwóch przyprostokątnych wynosi 4cm
3 3 3
  • Użytkownik Zadane
2009-09-19T09:58:06+02:00
Z tw. pitagorasa
x - długość przyprostokątnej

x²+x²= (4√2)²
2x²=16×2=32
x² = 16
x =√16=4
4 4 4