Sznurek o długości 2,8 m przecięto na trzy części, których długości są w stosunku 2:5:7. Oblicz długość każdej części. Sprawdź, czy najdłuższa część wystarczy do obwiązania pudełka w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 25,18,30 cm, jeśli mamy je przewiązać jednokrotnie wzdłuż ścian o najdłuższych wymiarach.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T09:33:33+02:00
2,8m = 280 cm
280 / (2+5+7) = 280/14 = 20 cm - jedna część sznurka
2×20cm : 5×20:7×20
40cm : 100 cm : 140 cm

2×30+2×25= 60 + 50 = 110 cm

140 > 110
wystarczy n obwiązanie pudełka
2 5 2
  • Użytkownik Zadane
2009-09-19T09:56:08+02:00
2,8m = 280 cm
280
---------=
(2+5+7)

=280/14=
= 20 cm - jedna część sznurka
zamiana
2×20cm : 5×20 : 7×20
40cm : 100 cm : 140 cm

2×30+2×25= 60 + 50 = 110 cm
140 > 110
wystarczy n obwiązanie pudełka
3 3 3
2009-09-19T10:05:04+02:00
2,8m = 280 cm
280 / (2+5+7) = 280/14 = 20 cm - najmniejsza część sznurka
2*20cm : 5*20 : 7*20
40cm : 100 cm : 140 cm

2*30 cm+2*25 cm= 60cm + 50cm = 110 cm

140cm > 110cm
wystarczy sznurka na obwiązanie pudełka o tych wymiarach.
4 4 4