1zad.
Co ma większe pole:
koło o średnicy 6 cm , czy cztery koła o średnicy 3 cm?

2zad.
najwieksze kwiaty w całym królestwie roślin mają kształt koła o polu dochodzacym do 0,8 m² , ich waga siega 5 kg .
a) jaki promien ma najwiekszy kwiat swiata ?
b) ile ważyłyby te kwiaty , gdyby pokryć nimi podłoge o wymiarach 4x5m?

2

Odpowiedzi

2010-01-04T19:33:14+01:00
Zad1
P1 = 3² * π = 9 π
P2= 4* 1,5² * π = 9 π

Oba pola sa takie same

zad2
a)
P=0,8m²
P=πr²
r≈0,5m
b) o ile da sie ulozyc okragle kwaity w kwadracie
4x5=20
20/0,8=25
25*5kg=125kg
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T19:33:58+01:00
1zad.
Co ma większe pole:
koło o średnicy 6 cm , czy cztery koła o średnicy 3 cm?
6x6 = 36
4x3x3 = 36
Mają równe pola

2zad.
najwieksze kwiaty w całym królestwie roślin mają kształt koła o polu dochodzacym do 0,8 m² , ich waga siega 5 kg .
a) jaki promien ma najwiekszy kwiat swiata ?
b) ile ważyłyby te kwiaty , gdyby pokryć nimi podłoge o wymiarach 4x5m?
25 x 5 = 125 kg
1 3 1