Na kółku matematycznym uczniowie sklejali z kartonu "matematyczne bombki" na świąteczną choinkę.Ola wykonała bombke w kształcie sześcianu o krawędzi 3cm.Ile centymetrów kwadratowych kolorowego papieru potrzeba na oklejenie takiej ozdoby? Pomiń powierzchnię zakładek,potrzebnych do sklejenia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T19:33:11+01:00
Pp=9cm2 Pb=9cm2 Pc=2razyPp+4razyPb=54cm2
2010-01-04T19:33:54+01:00
Potrzeba 54 cm kwadratowych do oklejenia takiej ozdoby, gdyż:

(bok * bok)* ilosc scian= powieszchnia calkowita
(3cm * 3cm)* 6 = 54 cm²
2010-01-04T19:37:07+01:00
3cm-długość krawędzi sześcanu
6-ilość boków

3cmx3cmx6=54cm2