Odpowiedzi

2009-09-19T10:27:48+02:00
Zeus - bóg bogów
Hera - bogini małżeństwa
Posejdon - bóg morza
Hestia - bogini domowego ogniska
Hades - bóg zmarłych
Demeter - bogini urodzaju
Apollo - bóg sztuki
Artemida - bogini łowów
Afrodyta - bogini piękności
Hefajstos - bóg ognia
Ares - bóg wojny
Atena - bogini mądrości
Dionizos - bóg wina
Persefona - bogini kiełkującego ziarna
Hebe - bogini młodości
Helios - bóg słońca
Selene - bogini księżyca
Eos - bogini jutrzenki
Iris - bogini tęczy
Eris - bogini niezgody
Eros - bóg miłości
Ejlejtyja - bogini rodzących kobiet
Hermes - posłaniec bogów
Nike - bogini zwycięstwa
Temida - bogini sprawiedliwości
Tyche - bogini szczęścia
Tanatos - bóg śmierci
Hekate - bogini mroku
Pan - bóg pasterzy
Asklepios - bóg medycyny
Nemezis - bogini doli
Hypnos - bóg snu
Eol - bóg wiatrów
Boreasz - bóg wiatru północnego
Zefir - bóg wiatru wschodniego
Notos - bóg wiatru południowego
Euros - bóg wiatru zachodniego
Amfitryta - bogini morza
Charyty - boginki wdzięku
Muzy - boginki sztuki
Mojry - boginki przeznaczenia
Hory - boginki pór roku
Nimfy - boginki przyrody
Chloris - bogini kwiatów
Enyo - bogini wojny
Syleni - bogowie przyrody
5 2 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T10:28:34+02:00
Uranos-bog ziemi
gaja-bogini nieba
karonos-syn ziemi i nieba pozbawił oja władzy na swiatem
reja-córka uranosa i gai
Zeus-syn kronosa i rei Najwyższy z bogów w mitologii
Hera-corka Kronosa i Rei
Posejdon-syn Kronosa
Hades-zwany rownież Pluton
Hestia-córka Kronosa i Rei/siostra zeusa Demeter,Hery ,Posejdona
1 3 1
2009-09-19T10:29:09+02:00
Http://www.sciaga.pl/tekst/44403-45-bogowie_greccy <---tu jest dużo
2 3 2