Odpowiedzi

2010-01-04T19:42:13+01:00
X - długość jednej przyprostokątnej
7cm - długość drugiej przyprostokątnej

½x*7=49 /:7
½x=7 /*2
x=14cm

Druga przyprostokątna ma długość 14cm
2010-01-04T19:42:34+01:00
Pole Δ prostokątnego =½ razy iloczyn przyprostokąztnych
49cm²=½×7×a
49=3,5a
a=49:3,5
a=14cm= długosc drugiej przyprostokątnej
pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T19:46:02+01:00
W trójkącie prostokątnum jedna z przyprostokątnych jest wysokością trójkąta, więc:
P = 1/2 x a x h
a = 7 cm
h = ?
P = 1/2 x 7 x h = 49cm2
7/2 x h = 49 cm2
h = 49 : 7/2
h = 14