Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T11:28:10+02:00
X=y= 10,8 y-1 worek
x=y+2/5kg x-2worek


y+2/5kg+y=10,8kg
2y=10,4kg

y=5,2
x=5,6
stanowi 56/52 czyli 14/13
3 5 3
2009-09-19T11:37:32+02:00
W1-worek nr 1 2/5kg=0,4kg
w2-worek nr 2
w1=w2-2/5kg
w1+w2=10,8kg
w2-0,4kg+w2=10,8kg
2w2-0,4kg=10,8kg
2w2=10,8kg+0,4kg
2w2=11,2kg/(dzielimy obustronnie przez 2)
w2=5,6kg
w1=5,2kg
Teraz obliczamy ile masa w1 stanowi masy w2
5,6kg/5,2kg
5⅗kg:5 ⅕kg
28/5kg : 26/5 kg
28/5kg x 5/26kg (po skroceniu)=14/13


1 4 1
2009-09-19T13:59:51+02:00
A+b=10,8kg b-1worek a-2worek
a=b+2/5kg
b+2/5kg+b=10,8kg
2b=10,4kg
b=5,2
a=5,6
Odp: stosunek wynosi 14/13
2 5 2