Odpowiedzi

2009-09-19T11:50:33+02:00
Pozytywne:
-poczucie wspólnoty.
-pomoc wewnątrz grupy
-rozwijanie zainteresowań
Negatywne:
- możliwość wywierania przez grupę zbyt wielkiej presji na jednostce
-Wciąganie członków w uzależnienia
-Trudność z opuszczeniem grupy
-wyodrębnienie od zwykłego społeczeństwa
-przyjmowanie poglądów innych
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T12:04:47+02:00
Pozytywne:
-wsparcie materialne i psychiczne innych członków
-możliwość rozwoju duchowego lub swoich umiejętności
-zaspokojenie potrzeby przynależności do wspolnoty
Negatywne:
-nieposzerzanie swoich horyzontów
- rozwój tylko w jednym kierunku
-niezdrowe relacje z członkami
- przejęcie nałogów
-brak własnego zdania (brak odwagi by się wyłamać)