1) Samochód wyjechał z miejscowości A do B. Połowę drogi przebył z prędkością 60km/h a pozostałą z prędkością 40km/h. Jaka była średnia prędkość samochodu na całej trasie?
2)Cena pewnego towaru wraz z 7% stawką podatku VAT była równa 64,20 zł. Oblicz cenę tego towaru, gdyby stawka podatku VAT była równa 22% zamiast 7%.

2

Odpowiedzi

2010-01-04T20:13:07+01:00
1. (60km/h+40km/h):2=100km/h:2=50km/h
2. 107% to 64,2zł
100% to x
x=64,2*100:107=60
22%*60=13,2
60+13,2=73,2zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T20:15:13+01:00
1.
60km/h+40km/h=100km/h
100km/h:2=50km/h
Odp: Średnia prędkość samochodu na całej trasie wynosi 50km/h.
2.
107% - 64,20
122% - x
x=64,20*122:107=73,2zł
Odp gdyby wynosiła 22% cena byłaby równa 73,20zł
1 1 1