1. Zamień podane poniżej skale liczbowe na skale mianowane (1cm<, 1mm<):
a) 1:1 000
b) 1:50 000
c) 1:100 000
d) 1:5 000 000

2. Oblicz odległość w terenie, jeśli na mapie wynosi ona 52 mm, a skala liczbowa mapy 1:250 000.

3. Oblicz odległość na mapie w podziałce 1:50 000, jeśli w terenie wynosi ona 11,7 km.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-04T20:20:32+01:00
1 cm-0,01 km
1cm-0,5 km
1cm-1km
1cm-50 km

2.zad.
1 cm-2.5 km
5,5 cm-x

5.5 * 2.5 km : 1 cm
x=13,75 km
zad 3.
1cm-0.5 km
x-11.7 km
11,7 :0.5 km
x=23,4
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T20:21:59+01:00
1. Zamień podane poniżej skale liczbowe na skale mianowane (1cm<, 1mm<):
a) 1:1 000 --> 1cm-10m
b) 1:50 000 -->1cm-0,5km
c) 1:100 000 -->1cm-1km
d) 1:5 000 000 --> 1cm-50km

2.
1:250 000
1cm-2500m=2,5km
52mm=5,2cm
1cm-2500m
5,2cm- 13000m=13km

Odległość rzeczywista wynosi 13 km

3.
1:50 000
1cm-500m
11,7 km=11700m

11700m:500m=23,4

Odp: Odległość na mapie wynosi 23,4cm
2 2 2
2010-01-04T20:24:36+01:00
1. a) 1cm - 10m
b)1cm - 500m
c)1cm - 1km
d)1cm - 50km

2.
52mm- 5,2cm
1cm -2500m
jeśli :
1cm to 2500m
5,2cm to x
x= 2500*5,2/1
x=13000m
3.1cm - 0,5km
x - 11,7
x= 11,7*1/05
x=23,4 cm
1 5 1