Odpowiedzi

2010-01-04T20:17:59+01:00
Z rownania 4p - 2 = w ulamku q + 6 / 6 wyznacz :
a)p.
4p - 2 = w ulamku q + 6 / 6
p = 1/4 (w ulamku q + 6 / 6 -2)

b)q

4p - 2 = w ulamku q + 6 / 6 /x 6
26p - 12 = q - 1
q= 26 p - 11
2010-01-04T20:18:21+01:00
A)4p - 2 =(q + 6) / 6
przenosimy 2 na prawo i dzielimy przez 4:
p=(q+6)/24-1/2

b.)
4p - 2 =(q + 6) / 6 mnozymy przez 6 i przenosimy druga szostke na lewa strone:
q=24p-18
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T20:22:08+01:00
4p - 2 = w ulamku q + 6 / 6 wyznacz :
a)p.
b)q

a) wyznaczam p:

4p - 2 = q + 6 / 6 / dodaję 2
4p = (q + 6 / 6) + 2 / dzielę przez 4
p = (q + 6 / 6) : 4 + 2 : 4
p = (q + 6 / 24) + 1/2
p = (q + 6 / 24) + 0,5

b) wyznaczam q :

4p - 2 = q + 6 / 6 / mnożę przez 6
6 (4p - 2) = q + 6
24p - 12 = q +6 / odejmuję 6
q = 24p - 12 - 6
q = 24p - 18


P.S. dla kolegi wyżej..jak się przenosi na drugą strone to zmienia się znak (+ 1/2)