Odpowiedzi

2010-01-04T20:39:11+01:00
Jest wiele uzasadnień że liczba trzynaście jest pechowa. Już w starożytności tak uważano. W ostatniej wieczerzy uczestniczyło trzynaście osób, trzynasty rozdział Apokalipsy jest rozdziałem mówiącym o Antychryście, o Bestii która ma zniszczyć nasz świat, Kabała podaje że było trzynaście złych duchów. Liczba trzynaście ma też związek z nieszczęsliwymi wypadkami z dziejów Jana Pawła II. Zmarł w wieku 85 lat (8 + 5 = 13), zmarł w 13 tygodniu roku, matka papieża zmarła 13 kwietnia, zamach na papieża był 13 maja. Istnieje także mniemanie że piątek trzynastego jest pechowym dniem, może dlatego że właśnie w piątek trzynastego zamordowano trzynastu (!) kapłnów w Rzymie. Może to tylko błachoski, a może liczba trzynaście ma jednak jakieś znaczenie i naprawde przynosi pecha, widać po powyrzszych przykładach, nie są one szczęśliwe a jednak w każdym przewija się liczba trzynaście.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-04T20:46:16+01:00
Od starożytności uważano, że 13 jest pechową liczbą.Kabała podaje, że istnieje 13 złych duchów. 13 rozdział Apokalipsy jest rozdziałem mówiącym o Antychryście, o Bestii. W ostatniej wieczerzy uczestniczyło 13 apostołów. Podobno 13 oznacza dążenie do śmierci.Babilończycy podczas świąt wybierali 13 ludzi będących uosobieniem najważniejszych bogów. Jednego z nich trzymano w samotności, z dala od reszty i po ceremonii uroczyście uśmiercano. "13" nie przyniosła też szczęścia Filipowi Macedońskiemu. Został zamordowany wkrótce po tym, jak dodał swój posąg do dwunastu kultowych posągów bóstw greckich. Także Agamemnon, jeden z bohaterów Iliady, zginął 13 dnia miesiąca. Podobno 13 jest pechowa ponieważ w piątek 13 -go zamordowano 13 kaplamów w Rzymie.