Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-19T13:51:01+02:00
X=liczba osób które wzięły udział w ankiecie
(1/3)+(2/3)*(1/2)+50=x
(2/6)+(2/6)+50=x
4/6+50=x
2/6x=50
1/3x=50
x=150
Odp.W ankiecie wzięło udział 150 osób.
2009-09-19T13:52:01+02:00
Jeśli te 50 to cała reszta to:

1/3 - 1 książka

2/3×1/2 = 1/3 - 0 książek
reszta - 1/3 - 50 - 1+ książek
50×3 = 150

odp. w ankiecie wzięło udział 150 osób
2009-09-19T13:53:45+02:00
Jedna trzecia ankietowanych przyznała,że czyta jedną książkę w miesiącu,a połowa reszty,że nie czyta w ogóle.50 ankietowanych czyta więcej niż jedną książkę miesięczni.Ile osób wzieło w udziale ankiety?
1/3x+1/2×2/3x+50=x
50=x-1/3x-1/2×2/3x
50=4/6x-2/6x
50=2/6x // ×6/2
150=x
Odp: W ankiecie wzięło udział 150 osób.